شهر کرمان لرزید (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان
سرخط خبرها

دارویی برای کرونا کشف نشده است | تجویز رمدسیویر هنوز در سیستم درمانی ایران تعریف نشده است

  • کد خبر: ۳۴۳۴۷
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
دارویی برای کرونا کشف نشده است | تجویز رمدسیویر هنوز در سیستم درمانی ایران تعریف نشده است
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد، بنابراین داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذاودارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی روحبخش در خصوص داروی رمدسیویر  اظهار کرد:  در حال حاضر داروی رمدسیویر  توسط برخی از مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، که با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه‌های موجود آن در بازار غیررسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می‌شود.

وی افزود: این دارو توسط کشور آمریکا تائید شده است و هنوز در ایران تائید نهایی نشده است تا زمانی که این دارو توسط وزارت بهداشت ایران تائید نشود به پروتکل وارد نخواهد شد. داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد؛ بنابراین داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذاودارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری کنند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تاکنون گزارشی از وجود داروی تقلبی و یا فروش غیررسمی داروی ضد ویروس رمدسیویر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دریافت نشده . در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم به  تمامی داروخانه‌ها صورت گرفته است و در صورت مشاهده فروش رمدسیویر با داروخانه یا فردخاطی به شدت برخورد خواهد شد.

تولید  فاویپرایر در ایران شروع شده / جواب‌های بدی از این دارو نگرفته‌ایم

روحبخش در خصوص داروی فاویپرایر  که در کرمانشاه در حال تولید است، تصریح کرد: اکنون این دارو در حال توزیع است که البته تنها داروی مورد تائید از سوی کشور آمریکا داروی رمدسیویر است.  درباره تاثیر داروی فاویپرایر  نمی‌توانم به‌صورت قطعی نظر بدهم، در این رابطه در کلان کشور تصمیم گرفته می‌شود. این دارو در ژاپن درحال استفاده است و برخی از منابع در ژاپن اعلام کردند که این همان دارویی است که در این کشور پیدا و سپس گم شد.

وی ادامه داد:  تولید  فاویپرایر  در ایران شروع شده است و برخی پزشکان جواب‌های بدی  ازآن دریافت نکردند. البته برای اطمینان باید صبر کرد تا ببینیم در عمل چه می‌شود؛ زیرا از تولید و عرضه  این دارو زمان زیادی نمی‌گذرد. عرضه این دارو توسط کرمانشاه و به میزان لازم است و نیاز به تولید آن توسط شرکت‌های دارویی در مشهد نیست

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->